"(A vétkezőnek) bocsássatok meg, és vigasztaljátok őt, hogy a felettébb való bánat valamiképpen fel ne eméssze az ilyet. Azért kérlek benneteket, hogy tanúsítsatok iránta szeretetet." (2Kor 2,7–8)
"A tanítványok közül egyiküknek a története sem szemlélteti jobban Krisztus nevelési módszerét, mint Péteré. Péter vakmerő, magabízó, heveskedő, meggondolatlanul azonnal cselekvő és bosszúálló természetű volt, de nagylelkű is tudott lenni a megbocsátásban. Gyakran hibázott, tévedett, amiért sok dorgálásban részesült. De Krisztus iránti odaadó hűsége, meleg ragaszkodása hasonlóan nagy elismerésben részesült. A Megváltó türelmesen és megkülönböztetett szeretettel bánt lobbanékony tanítványával. Igyekezett letörni önhittségét, hogy megtaníthassa őt az engedelmességre, az alázatra és a bizalomra...
Krisztus nem tudta megakadályozni Péter vereségét, mivel nem hagyta el a gonoszt. De kinyújtotta felé a kezét, amikor a hullámok már-már összecsaptak a feje felett. Ha Jézus tekintete szánalom és részvét helyett kárhoztatást fejezett volna ki, amikor előre megjövendölte Péter bűnét, és ha nem intézte volna a reménység szavait is hozzá, milyen sűrű sötétség vette volna körül Pétert! Milyen reménytelen kétségbeesés nehezedett volna a gyötrődő lélekre! A saját magától való megundorodásnak abban az órájában mi tarthatta volna vissza őt attól az ösvénytől, amelyen Júdás elindult végzete felé? A Megváltó nem kímélhette meg tanítványát a lelki gyötrelemtől, de nem hagyta magára keserűségében. Az ő szeretete nem múlik el, nem szűnik meg soha. Emberek, akik átadják magukat a gonosznak, hajlamosak arra, hogy szívtelenül, nyersen bánjanak megkísértett és tévelygő embertársaikkal. Nem tudnak olvasni az emberek szívében, nem ismerik küzdelmeiket és fájdalmaikat. Tanulniuk kell Krisztus szeretetteljes feddéséből, az olyan ütésből, amely azért sebez, hogy meggyógyítson.” (Nevelés, Módszereinek szemléltetése c. fejezetből
További cikkeink:
Szeretettel köszöntünk mindenkit!
2022. június 26.Kedves érdeklődők, gyülekezeteink istentiszteleti beosztását itt lehet megtekinteni. Online alkalmaink továbbra is követhetőek. Weboldalunk jobb oldalán található "Youtube élő adás" feliratra kattintva szombat délelőttönként tizenegy órakor élő istentisztelet látható. Továbbá Youtube csatornánkon és médiatárunkban rendelkezésre állnak korábbi video- és hanganyagaink.
Mindenkit szeretettel várunk!
2025. III. negyedévi országos beosztás
2025. június 29.Istentiszteleti szolgálatok beosztása gyülekezeteinkben
2025. III. negyedévi Biblia-tanulmány
2025. március 26.Megjelent és letölthető a 2025. III. negyedévi Biblia-tanulmányunk! Korábbi tanulmányok a dokumentumtárban érhetőek el.
„Minderről semmit sem tudtak az apostolok húsvét előtt” – Roland de Pury a lélek halandóságáról
2024. április 01.„Az apostolok nem csupán egy közönséges holttestet láttak, hanem Isten Fiáét. És akkor megértették: a halál nem átmenet, nem alvás, hanem pokoli realitás, a bűn zsoldja, Isten átka. A halál nem az a terület, ahol mi átmenetileg, látogatóként időzhetünk. A halál annak az állapota, aki Istentől elszakadt, bűnös ember. A Biblia így nevezi ezt az állapotot: pusztulás, sötétség, sír vagy gyehenna. Minderről azonban semmit sem tudtak az apostolok húsvét előtt. A húsvét azonban visszavetíti fényét a nagypéntekre is, Isten világossága a sötétségben fénylik. A bűnök megbocsátása nyomán tudjuk csak meg, hogy mi a bűn és a halál. A húsvét megértése megelőzi a nagypéntek megértését. Először is arra vezet rá bennünket, hogy egészen egyszerűen kijelentsük: a keresztény olyan ember, aki nem a lélek halhatatlanságában hisz. Hiszi azt, hogy Isten, aki a testet és a lelket megalkotta, átok alá vonta a testet és a lelket a halálban, majd Jézus Krisztusban – merő kegyelméből, mely a testre és a lélekre egyaránt vonatkozik – a halálból feltámasztja az embert. Nem található a Bibliában semmi olyan kijelentés, ami bennünket arra indítana, hogy valami mást higgyünk. Különben Jézus nem halt volna meg egészen, és nem tért volna vissza egészen az életbe.”
A helyettesítés csodája – Az „engesztelő áldozat”
2024. április 01.A kereszténységen kívül lévők, de a kereszténységen belül is nem kevesen az engesztelő áldozat antropomorf értelmezése miatt utasítják el a keresztény megváltás gondolatát, illetve viszonyulnak értetlenül Krisztus áldozatához. A Szentírás szépséges evangéliuma a különféle téves elképzelésekkel szemben éppen az, hogy Isten hoz áldozatot a bűnös emberért. Alábbi írásunk témája az „engesztelő áldozat” antropomorf és biblikus értelmezése.